Суворі будні адвоката

Суворі будні адвоката

середу, 5 серпня 2015 р.

Як «пробачити» банкові заборгованість по кредиту (частина 2: як списати пеню)

У 84 % випадків банки і суди не списують боржникам пеню, бо… НІХТО ПРО ЦЕ НЕ ПРОСИТЬ.
Довідка: пеня – це фінансове покарання боржника за несплату або невчасну сплату боргу.
Класичний приклад: особа взяла кредит на суму 2000 гривень, певний час не сплачувала борг по кредиту і через пів року банк висуває грошові претензії на суму 65 000 (!) гривень. Після неодноразових погроз працівники банку зазвичай люб’язно пропонують сплатити половину боргу, що становить 30 тис. грн., а решту обіцяють списати.
Я впевнений, що більшість читачів неодноразово чули про такі випадки.
Що робити?
Я пропоную чітку послідовність дій, яка в більшості випадків забезпечить позитивний результат і допоможе боржнику зменшити борг на пристойну суму. Тому, якщо виникла значна заборгованість по кредиту, зокрема великий розмір пені, то необхідно:
1.     ВЗАГАЛІ не сплачувати борг доки не буде вирішено питання із повним або частковим списанням пені. Згідно з законодавством при сплаті кредиту в першу чергу кошти направляються на погашення пені, потім – на проценти, а вже після цього на тіло кредиту. Тобто якщо Ви позичили в банку 2000 грн. і Вам за невчасну сплату нарахували 65 тис. грн. пені, то якщо Ви погасите 5000 грн. – у Вас боргу залишиться 2000 грн. (сума позики) і 60 тис. грн. пені; а за декілька днів пеня знову виросте до 65 тис. грн., а може й більше.
2.     Якщо банк погодився списати пеню, то потрібно вимагати письмового підтвердження про суму списаної пені. Це потрібно для того, щоб працівники банку пізніше не стверджували, що вони Вам нічого не обіцяли.
3.     Якщо банк погоджується списати пеню після часткової оплати боргу, то вимагайте гарантійного листа приблизно такого змісту; «банк зобов’язується списати пеню в сумі … у разі якщо боржник (клієнт) до … числа сплатить борг по кредиту в сумі …».
4.     Якщо справа ще не в суді, то потрібно звертатися до банку із заявою про списання пені. Таку заяву можна складати в довільній формі і в ній зазначати про важкі сімейні обставини, складне матеріальне становище (наприклад, втрата роботи хвороба позичальника або близьких родичів, стихійні лиха, навчання дітей на платній основі, багатодітна сім’я, а також інше). Важливо по можливості додавати підтверджуючі документи.
5.     Якщо справа вже розглядається в суді, то необхідно подавати в суд заяву про списання пені. Цю заяву також можна писати в довільній формі і додавати ті ж документи, що в попередньому пункті мною описувалося.
6.     Якщо до того як Ви прочитали цю статтю з Вас суд вже стягнув величезну пеню, то потрібно звернутися до банку із заявою про списання пені. Більшість банків готові йти на розумний компроміс навіть після виграної ним судової справи.
7.     Під час оплати боргу за кредитом вимагати від касира, щоб він вносив у квитанцію у графі «Призначення платежу» таку фразу «оплата основного  боргу (або процентів) за кредитом …». В такому разі є більша імовірність, що внесені Вами кошти будуть спрямовані саме на погашення тіла кредиту і процентів.
8.     Пам’ятайте, що незаконним є одночасне стягнення і пені, і штрафу за один і той же борг. На цьому потрібно наголошувати в суді.
9.     Ніколи не кажіть в суді емоційну фразу: «Хай стягує банк все, що хоче. Я все одно нічого не буду платити, бо в мене нічого немає і я ніде не працюю!». Суд може розцінити Ваші слова як визнання позову і прийме рішення стягнути весь борг, а також «космічну» пеню. А коли Ви «охолонете», то Ви помітите, що ціна Ваших емоцій – десятки тисяч гривень і доларів, які коли-небудь доведеться платитиJ

Звичайно, що і представники банку мають певні можливості для того, щоб пеню не списувати клієнтам або щоб списати лише невелику її частину, але ці методи я залишу в таємниці, щоб мої знання не були використані проти боржниківJ.
Мої рекомендації: всі 9 пунктів важливі, а тому використовуйте їх. Майже завжди пеню можна списати ЦІЛКОМ, по крайній мірі більшу її частину. Тут дуже актуальне правило: стукайте і Вам відкриють.
Анекдот в тему:
«Бабуся (Б) літнього віку прийшла на особистий прийом до начальника центрального банку (НБ).
Б: Я хочу розмістити у Вашому банку депозит на 250 тисяч доларів!
НБ: Бабусю, а звідки у Вас стільки грошей???
Б: А я спори виграю.
НБ: (заінтригований): а можете зі мною про щось поспорити?
Б: Можу. Наприклад, я можу поспорити на 50 тисяч доларів, що у Вас квадратові яєчка.
НБ (з іронією): Добре, бабусю, давайте укладемо таке парі.
Б: Гаразд. Завтра о 12-00 я прийду до Вас «перевіряти» хто виграв парі. Але для того, щоб все було законно і правильно, я б хотіла, щоб при перевірці був присутній мій адвокат, який все засвідчить.
НБ (вважаючи, що за 50 тис. доларів не шкода дати бабусі потриматися за свої кругленькі яєчка в присутності адвоката): Ок.
Наступного дня.
Бабуся перевіряє яєчка начальника банку і переконується, що вони круглі.
НБ: Ось бачите, бабусю, в мене круглі яєчка, а тому Ви програли спір!
Б (показуючи на адвоката, який рве на собі волосся): Та бачу, синку. Але вчора я поспорила зі своїм адвокатом на 300 тисяч доларів, що сьогодні о 12-00 год. я буду тримати за яйця начальника центрального банку…

Немає коментарів:

Дописати коментар