Суворі будні адвоката

Суворі будні адвоката

пʼятницю, 17 липня 2015 р.

Як змусити чиновника працювати на Вас



Коли ми заходимо в будь-яку державну установу, то часто доводиться бачити таку картину: недовольна тьотя сидить за купою паперів, нагло відправляє Вас з кабінету (або в кращому випадку скаже, що сьогодні неприйомний день), каже, що в коридорі на стіні все написано або фразу «ми цим не займаємося», «це не наша компетенція», «ми не зобов’язані надавати консультації», «Вам не належить право на такі пільги» і тому подібне.
Часто така ситуація виводить нас з рівноваги, пригнічує настрій на цілий день, відкидає бажання вирішувати своє питання і створює в нашій свідомості негативний імідж державних органів.
Важливо вести себе стримано і в спокійному тоні культурно вести розмову, розпитуючи про ті обставини, що Вас цікавлять. Залежно від розмови, доцільно задавати наступні запитання:
«Скажіть, будь ласка, коли у Вас прийомний день?»
«Скажіть, будь ласка, до кого ще із Ваших працівників я можу звернутися?»
«Порадьте, будь ласка, в який орган чи організацію мені звернутися?»
«Підкажіть, будь ласка, в якому законі написано, що я не маю права (на те-то)?»
«Надайте, будь ласка, мені письмову відповідь, в якій буде написано причини, з яких Ви мені відмовляєте у вирішенні мого питання?»
Щоб не виникало зайвих непорозумінь потрібно вирішувати питання саме в тих організаціях, де такі питання і мають вирішуватися. Наприклад, якщо Ви хворі, то Ви напевно звертаєтеся до лікаря, а не в сільську радуJ.
Якщо ці питання не дали ніякого результату, то потрібно сказати: «Дякую за те, що приділили мені час, до побачення!»
Ні в якому разі не потрібно сваритися, обзивати працівника, проклинати його і говорити інші слова, про які ми всі добре знаємоJ.
Потрібно написати письмову заяву в цей орган і відправити його через пошту рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Відповідь має Вам надійти в період від 10 днів до місяця.
Якщо відповідь надійшла, то потрібно її уважно вивчити і з’ясувати для себе чи дійсно в цій організації вирішується Ваше питання і чи взагалі законними є Ваші вимоги. Якщо лист надто складний і там є багато згадок про різні закони і статті, то краще, щоб зміст листа вивчив адвокат.
Якщо на Ваш погляд відповідь не обґрунтована та незаконна або відповіді взагалі немає, то потрібно відправляти скарги на дії (або бездіяльність) цього органу в якомога більше інстанцій, починаючи від Президента України, і закінчуючи міліцією (як змусити міліцію працювати я розповім у наступних статтяхJ), а також до суду. Важливо, щоб скарга була одна, а на початку її зазначено назви та адреси всіх органів, куди Ви звертаєтеся. І також один примірник скарги потрібно направити в ту організацію, на яку Ви скаржитеся. Коли чиновник побачить в як багато контролюючих органів будуть розглядати Вашу скаргу, то дуже велика ймовірність, що в цього чиновника відразу з’явиться щире бажання Вам допомогтиJ.
Доцільно також звернутися в органи прокуратури. Чесно кажучи, прокуратура дуже рідко реагує на скарги, а якщо реагує, то формально. Однак, навіть невеликий лист із прокуратури із проханням розібратися по суті скарги або телефонний дзвінок чиновнику зі запитанням «Що там у Вас сталося?» робить чудеса і чиновник починає ставати Вашим найкращим другом.
Приклад з моєї особистої практики: в одному з відділів виконавчої служби в Запорізькій області протягом тривалого часу державний виконавець ніяк не реагував на письмові заяви та відмовлявся надавати довідку про заборгованість про сплату аліментів. Після шквалу скарг, які на нього надходили із всіх можливих місць (куди ми попередньо зверталися) цей державних виконавець став більш «лояльний», почав з розумінням відноситися до людських проблем і на даний час надає довідку людині за її телефонним дзвінком.

Мої рекомендації:
ніколи не сваритися з чиновниками;
писати письмові листи;
у випадку відсутності реагування писати якнайбільше скарг; якщо на скарги немає реагування, то повторно направити скарги або звернутися до суду;
якщо і це не допомогло, то залучати до вирішення проблеми засоби масової інформації;
у випадку складності самого питання звертатися до спеціаліста в цій галузі (адвоката чи консультанта).

Анекдот по темі:
- В чому секрет Вашого спокою?
- Я ніколи ні з ким не сперечаюся.
- Але ж це неможливо!!!
- Ну, неможливо, то неможливо…

Немає коментарів:

Дописати коментар